پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112153
مهدي هاشمي چرا در آستانه انتخابات به ايران بازگشت؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 899

 به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از سرويس سياسي«فردا»: مهدي هاشمي وارد تهران شده است. اين امر يقينا مقوله اي است که نبايد فقط در چهارچوب تز«بازگشت آقازاده فراري» مورد بررسي قرار گيرد. اينکه مهدي هاشمي چرا درآستانه انتخابات رياست جمهوري قصد بازگشت به ايران را دارد و اينکه تبعات اين بازگشت چه خواهد بود مقولاتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

بديهي است صحنه پردازي و تدوين اين سناريو بسيار هشيارانه و دقيق بوده است و طراحان داخلي و خارجي آن به صورت دقيق همه احتمالات و تبعات حضور او را در کشور را بررسي کرده اند .

سوال نخست اين است که چرا مهدي هاشمي در آستانه انتخابات رياست جمهوري آهنگ بازگشت به ايران کرده است؟ چرا سال گذشته به ايران نيامد؟ به نظر مي رسد تعيين زمان براي بازگشت و رسانه اي کردن آن حکايت از برنامه ريزي وسيعي دارد که بايد در تحليل ها و اقدامات سياسي مدنظر باشد. بي شک در آستانه انتخابات رياست جمهوري که بازار گمانه زني هاي سياسي داغ است حضور او مي تواند برهم زننده يک روال منطقي سياسي باشد و اذهان را به سمت و سويي ديگر هدايت کند.

نکته دوم اين است که وکيل مهدي هاشمي اعلام کرد که آمدن او منتفي شده است و دفعتا بعد از اعلام بازداشت فائزه هاشمي وي اعلام بازگشت به ايران کرد! بنابراين بايد به جستجوي ربط اين دو مقوله بايکديگر پرداخت و بر اين اساس تحليل هاي منطقي ارائه داد.

مهمتر از همه رپرتاژي است که بي بي سي فارسي براي مهدي هاشمي تدارک ديد . اين شبکه در خبري فوري خبر از بازگشت وي به تهران داد و خبرنگاري هم در فرودگاه دوبي آماده داشت که از مهدي هاشمي بپرسد چه حرفي دارد و او هم با لحني خاص بگويد که حرفهايش را در ايران خواهد زد! بي شک در پس اين سخن امري خاص نهفته است که ماهيت برنامه ريزي ها براي حضور مهدي هاشمي در ايران را عيان مي کند.

کليت اين امور نشان مي دهد که اين قصه ذو ابعاد است و بايد هوشمندانه تحليل شود و وجوه مختلف آن مدنظر قرار گيرد. به نظر مي رسد سناريويي براي به تشنج کشيده شدن کشور در آستانه انتخابات تدارک ديده شده است که بايد در مواجهه با آن هشيار بود و در ورطه اقدامات فرا قانوني نيفتاد.

مشخص است که اگر قرار بر عامل بودن به تکاليف انقلابي است بايد همگان وفق قانون عمل کنند. اتهاماتي متوجه مهدي هاشمي است که وي بايد نسبت آنها پاسخگو باشد. اين پاسخگويي هم مطابق با اعلام نظر مراجع صالحه قضايي در محکمه اي قانوني سامان خواهد يافت . بنابراين هر گونه تلاش براي برهم زدن روند قانوني مذموم است. خواست مردم و نص قانون اين است که مهدي هاشمي به صورت شفاف محاکمه شود و پاسخگوي اتهامات خود باشد و در صورت اثبات اتهاماتش در دادگاه به مجازات قانوني برسد . قوه قضاييه در اين خصوص نشان داده است که قاطعانه و قانوني عمل مي کند . به طور مشخص بازداشت فائزه هاشمي براي اجراي حکم قضايي اش نشان داد که نظام قضايي بر مدار قانون حرکت مي کند و يقينا تقويت اين روند قانوني در فضايي بدون جنجال سامان مي يابد.

همانطور که ذکر شد مهدي هاشمي قبل از ترک ايران در رپرتاژ عجيبي که بي بي سي فارسي آن را پخش کرد با لحني خاص گفته است که حرفهايش را در ايران خواهد زد . بديهي است که جاي دفاع از اتهامات وي و زدن حرفهايش دادگاه صالحه است و لاغير . بر اين امر بايد به طور ويژه تاکيد کرد . مهدي هاشمي بايد در دادگاه حرفهايش بزند و در خصوص اتهاماتش محاکمه شود . نه او مي تواند هرجايي خواست حرفهايش را بزند و نه مي توان او را در فرودگاه محاکمه کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html